De vakantie is begonnen

Half 6 vanmorgen ging de wekker. Vandaag om 8:06 namen we de intercity richting Schiphol. Op Schiphol aangekomen kwamen we er achter dat een van de wielen van de grote koffer het door het gewicht het had begeven. Bij het inchecken bleek waarom; de koffer bleek 28 kilo te wegen terwijl 22 kilo was toegestaan. Na wat heen en weer geschuif met kleding en inhoud van koffer naar handbagage is het uiteindelijk toch gelukt om zonder bijbetalen de twee koffers in te checken. Toen we de grens over gingen moest een koffer van de handbagage wel even extra worden gecontroleerd omdat deze niet direct veilig kon worden verklaard. Eerder dan gepland landde we op het vliegveld van Bologna.
Na een omweg zijn we eindelijk op de camping aangekomen. Het navigatiesysteem bleek verkeerd ingesteld te staan. Daardoor reden we in eerste instantie richting Milaan en Comomeer. Maar gelukkig kwamen we er halverwege achter dat we helemaal de verkeerde kant op reden. Blijkbaar hadden we wel de bestemming in het navigatiesysteem ingevoerd maar niet op akkoord gedrukt.
Ruim anderhalf uur later dan gepland kwamen we dan eindelijk aan in Lido di Spina. Eenmaal ingecheckt begon ons zoekavontuur naar de tent. Een oerwoud moest er worden doorkruist om bij de tent aan te komen. Maar het is gelukt! Rond half 7 konden we nog even een verfrissende duik nemen in het zwembad wat om 7 uur dicht ging.
’s Avonds hebben we gegeten bij het camping-restaurant. We zouden buiten eten maar door de vele muggen zijn we maar binnen gaan zitten. Alle vijf hadden we een pizza. Moe maar voldaan gingen we terug naar de tent waar we met z’n allen rond 23 uur in slaap zijn gevallen. Het was een enerverende dag, de vakantie was begonnen!