Vlieland

Afgelopen week zijn we op het waddeneiland Vlieland geweest met de familie. Voor Suus&Tim groot feest want Oma Rie en Ome Rob gingen ook mee. Zondag vertrokken we naar Harlingen alwaar we overnachten in stadslogement Almenum. Papa, Ome Rob en Silvana gingen s’avonds in de plaatselijke kroeg voetbal kijken. Helaas eindigde dat zoals iedereen weet niet al te best voor het nederlands elftal. De volgende morgen zaten we op de veerboot van 8.45 uur van rederij Doeksen naar Vlieland. Daaraan gekomen werd onze bagage door Wietze de Boer naar her huisje gebracht en huurden wij onze fietsen bij Jan van Vlieland. Vervolgens gingen we, in de regen, op zoek naar ons huisje (de Salamander)in de duinen. Helaas konden we het niet in een keer vinden en ging het net op het laatst nog even stortregenen en we kwamen dus drijfnat aan bij ons huis. Onze bagage stond daar, in de regen!, op ons te wachten….. Gelukkig was er binnen een haardvuur zodat we weer konden opdrogen. Het huisje was prachtig en voorzien van alle gemakken. Op dinsdagavond ging mama nog op stap met Silvana naar bar ’t Stoepje.Gelukkig klaarde na twee dagen ook het weer op! Toen konden we overdag het eiland te fiets gaan verkennen. Suus & Tim gingen in de fietskar en toen fietsen we naar de andere kant van het eiland, Silvana ging lekker op het strand liggen:) S’avonds gingen we uit eten en de volgende dag gingen we weer fietsen en naar het strand. S’avonds gingen we naar Camping Stortemelk om in de Bolder te kijken naar een optreden van Rowen Heze (oma paste op:)) Op vrijdag hebben we nog de vuurtoren van binnen bezichtigd en hebben we een boottocht naar de zeehondjes gemaakt. Rob heeft nog een poging gedaan daar makreel te vangen maar dat lukte niet. Op vrijdagavond om half zes hebben we de veerboot terug naar Harlingen genomen en s
‘avonds om half tien waren we thuis.

Op naar het strand van Vlieland